diumenge, 11 de juliol del 2010

Canigó - Ja era hora que hi anessim!

Després d'un intent fallit al Pedraforca per culpa de la pluja (tela amb la metereologia aquest any!) tocava Canigó. Sortim a les 7 direcció França. Som 7 i en un parell d’hores ens plantem a Vernet les Bains. A partir d'aqui seguim per una carretereta asfaltada. Finalment s'acaba i comença un pedregar. Deixem un cotxe i tots al Range d’en Pere. Arribem fins a Mairalles i comencem a caminar a les 10 i 10, un mica tard i amb un Sol que apreta molt. El camí comença per un bosc i amb un corriol molt agradable i suau que va pujant. Poc a poc anem estirant el grup fins arribar a la Jaça de Cady on ens agrupem. A partir d'allà comença una pujada per un prat que es va fent cada cop més dur i el grup s'estira altra vegada. Llavors gira al nord cap al marge d’una tartera i enfila cap al peu de la paret del Canigó. Anem pujant com formiguetes. Els primers ja són a dalt de la canal i fan cim. Els més retrassats comencem a pujar grimpant per la canal. Mentrestant les nuvolades creixen i comença a tronar quan estem a dalt del cim. Fotos de rigor i baixem cap a baix. L’enclusa de tempesta sembla que no creua la carena i ens permet dinar amb tranquil•litat. Llavors comencem la segona part de la baixada que es fa bastant llarga. Finalment 7 hores entre pujar i baixar, més dura del què esperàvem.