dissabte, 19 de juny del 2010

2x1: Baixa i Alta Garrotxa

Aprofito per fer dues cròniques en una, així sumant els participants de les dues excursions arribem al quòrum habitual:
El 30 de maig la Vane, l'Angel i l'Esteve varen fer una ruta de 21 quilòmetres des de Sant Miquel de Sacot, prop de la Fageda d'en Jordà, direcció sud cap a Sant Aniol de Finestres. Varem seguir una ruta que passava per la collada de Fontpobra, el Volcà de Can Tià, Can Tià i llavors baixava pel torrent de Matabous, la Cova del Moros i arribava a la Vall de Finestres deixant el Puigsallança a l'esquerra. El recorregut era principalment de baixada, pel que un cop arribats a Sant Aniol varem girar cua i cap amunt altre cop. Va ser una ruta llarga, però amb uns paisatges molt gratificants. Varem embardissar-nos una mica i finalment varem arribar al cotxe altre cop cap a les 4 d la tarda. Temps per fer una cervesa i cap a casa. La propera vegada la farem en sentit invers a veure què tal.
Participants: Vane, Angel i Esteve. Km: 21
El 13 de juny varem anar a l'Alta Garrotxa. A les 7 del matí només dues persones i, carretera i manta cap a Beget. Vam passar per Castellfollit i Oix i a quartes de 9 començàvem a caminar seguint pel peu d'un cingle cap al cim. EL camí tot i tenir un desnivell de 1000 metres no era cansat i es pujava molt bé. El paisatge una mica emboscat ens va obligar a alguna que altre embardissada, tant pujant com baixant. L'últim tros és el mes dret però les vistes s'ho valien. Varem passar per França un trosset i varem arribar a dalt que el cel ja començava a encapotar-se. Varem fer alguna foto, esmorzar, saludar altres excursionistes i varem canviar la ruta de baixada, doncs volíem fer una ruta circular, però amb l’amenaça de pluja decidim tornar per allà mateix. La tornada se'ns va fer una mica més dura, però perquè varem accelerar el pas per no mullar-nos. Un cop a Beget, ens varem refrescar i ens varem entaular, just abans que comencés a diluviar. Una altra excursió que val la pena repetir.